wtorek, 19 listopada 2013

Idą Święta :)

Cześć!
A więc jak już sami wiecie zbliżają się święta :). Raczej większość z Nas się cieszy, ale znowu Święta liczą się ze znikającą Kasą z Portfela :) Niestety! A więc trzeba zacząć robić różne ciasta wypieki itp. Oczywiście to zależy od Waszej Rodzinnej tradycji. A ja mam Dla Was małą niespodziankę. Tak, Tak wiem że święta dopiero za miesiąc i kilka dni, ale ja radzę tą moja niespodziankę trochę wypróbować. A Więc tak, moja niespodzianką bedą Kulki z rumem :). Tak wiem z Alkoholem ale co tam? Te Kulki tutaj w Niemczech można wszędzie kupić, ale tylko na święta :). A więc Zapraszam!

Wiele z nas myśli, że Kulki z rumem są niesamowicie trudne do wykonania. A Skąd że! Tylko nam się tak wydaje, ale jak już je zrobimy to pokaże nam się uśmiech na naszych Twarzach, ale to nie od Alkoholu :).


Składniki:
  • ok. 500g czerstwego, suchego ciasta (najlepiej  biszkoptowego) 
  •  ok. 250 g dżemu wiśniowego z cząstkami owoców (najlepiej własnej produkcji)
  • ok. 30g masła
  • 100 -  200 ml  rumu 
  • 2 - 4 łyżki kakao 
dodatkowo:
  • wiórki białej czekolady
  • posypka czekoladowa 

Wykonanie:
Biszkopt kruszymy na miał, dajemy kakao, dżem, alkohol, roztopione i przestudzone masło i dokładnie mieszamy łyżką. Gdyby było za suche dodajemy dżem ewentualnie alkohol. A gdyby było za rzadkie dodajemy trochę ciasta. 
Formujemy  kulki wielkości orzecha włoskiego (można leciutko zwilżyć w zimnej wodzie dłonie, wowczas łatwiej się formują). Obtaczamy wiórkami czekolady bądź posypką czekoladową. Spożywamy bezpośrednio po przygotowaniu lub wówczas kiedy mamy na nie ochotę. Przechowywujemy w lodówce w plastikowym, szczelnie zamkniętym pudełku.


Kasia

P.S.- Czy tylko mnie denerwują w Marketach Świąteczne rzeczy od Września? 
Tak, Wiem, że to za wcześnie żeby życzyć Wesołych Świąt, ale juz niedługo Dzień Św. Mikołaja! :)
Przygotowani? Pozdrawiam Was Cieplutko :*




2 komentarze:

  1. Kasia,strasznie tęsknie za Tobą.
    Nie chce mi się logować na fejsa,więc pytam tu.
    Spotkamy się jak będziesz w Polsce?
    Ja na to czekam ! <3
    A te twoje ciastka można spróbować,tylko skąd ja ten rum wytrzasnę XD
    //EMILKA !

    OdpowiedzUsuń